Väldigt okunnig kundtjänst som inte kan…
Väldigt okunnig kundtjänst som inte kan ge besked.
Hotar med att skicka obetald faktura till kronofogden om man inte betalar omgående när man har ringt dom.
Nästa dag ringde jag igen och fick prata med en annan handläggare som då säger att fakturan skickas till inkasso och inte till kronofogden.
Som kund blir man förvirrad. Skickas fakturan till inkasso eller till kronofogden?
Ringde således en tredje gång och då kunde inte handläggaren ge ett svar överhuvudtaget om skulden går till inkasso eller till kronofogden.
Det verkar som dom gör lite som dom vill. Vissa personer som har förfallen faktura skickar dom till inkasso medans andra personer med förfallen faktura skickas till kronofogden.
Nä Vivus, ni borde kunna ge ett riktigt svar. Vad gäller inkasso eller kronofogden vid förfallen faktura? Ni kan inte göra som ni behagar mot era kunder och skicka dom hit och dit.
Ni kan även inte svara på när en förfallen faktura går till inkasso eller kronofogden. Det verkar inte bättre än att ni håller på en förfallen faktura i flera veckor innan den går vidare, allt för att dra in ytterligare pengar på era ockerräntor.
Detta känns väldigt oseriöst.
Antingen så går det till inkasso eller till kronofogden, vore bra om vi kunder kan få raka svar angående detta.
Dessutom så har ni som det verkar ett eget inkasso så varför vissa skickas direkt till kronofogden är ju en gåta.
Undvik dessa aktörer även om deras tjänst i övrigt är smidigt att använda.
Vänligen ge ett svar om förfallen faktura går till inkasso eller inte. Det är det minsta man kan begära från er.
Upplevelsen ägde rum: 27 oktober 2023