detta är en bluff företag som vill bara tjäna pengar på oss och tar betalt för nåt som man redan betalat 379kr för och skickar ut mera fakturor på den fortfarande. ta bort min faktura som ni har skickat fast jag har redan betalat den första 379kr som inte ens står tydligt på hemsidan bör man söker lån
Upplevelsen ägde rum: 01 mars 2024
Svar från Expresskredit - Kontokredit
Hej Samira
Du har lämnat en recension om GF Money Consumer Finance AB. Vi har vårt varumärke Expresskredit.
Din recensioner handlar om ett helt annat företag, delvis Expresslån (Finance & Consulting Scandinavia).
Det är en ihopblandning av ExpressKREDIT och ExpressLÅN.
Vi tar ett väldigt stort avstånd från deras verksamhet. Vi får dagligen frågor om deras tjänster och vi vill inte beblanda oss med dem i huvudtaget.
Vi skulle uppskatta om du ändrar din recension eftersom den är skrivet om ett annat företag. Detta påverkar oss väldigt negativt att få recensioner om något som vi inte har någon inblandning i.
För alla "kunder" till Expresslån rekommenderar vi dem att bestrida eventuella krav.
Vi hoppas att det löser sig för dig, vi vet att det är flera anmälningar mot dem hos Konsumentverket, om du inte redan har gjort det så borde du även anmäla dit.
Sämsta företaget någonsin! Ni kommer aldrig vara skuldfri oavsett hur många gånger man återbetalar hela beloppet. Skyller bara på tekniska problem på hemsidan och därför visas fel kreditsiffra så dom ska kunna sätta dit extra ränta hela tiden även fast det står att allt är betalt, BLUFF FÖRETAG
Upplevelsen ägde rum: 21 juni 2023
Svar från Expresskredit - Kontokredit
Hej Natalie!
Då du skriver som anonym kan vi inte kolla upp ditt ärende.
Men det stämmer att vi har haft ett tekniskt problem på mina sidor och startsidan där räntan för nuvarande månad inte har varit med i beräkningen av nuvarande skuld.
Det gör att totala skulden för tillfället kan vara fel. Vid denna siffra har vi en ruta (angiven som "Läs mig") som förklarar att uppgiften är teoretisk baserad på beräkningar. Det finns även en uppmaning att ta kontakt med vårt faktureringsföretag för att verifiera uppgiften.
Under sidan transaktioner/historik finns hela historiken för krediten och total skuld. Denna skuld har alltid varit korrekt.
Uppgiften om ens totala skuld finns därmed alltid att tillgå.
Vi sätter inte dit någon extra ränta utan den räknas dagligen baserad på vad som är utnyttjat av krediten, man betalar därmed ränta endast för det man har använt sig av. I och med att räntan för denna månadens dagar inte syntes korrekt på startsidan så kan det nog upplevas att vi tar ut mer ränta då räntan för hela månaden skrivs ut till konto en gång per månad.
Vi tar absolut inte ut någon extra ränta.
Vi är inget bluff företag, vi har varit aktiva som varumärke sedan 2008 och har beviljat krediter till många nöjda kunder genom åren.
Får en faktura på 379kr.Ingen feedback tillbaka ingen kreditupplysning totalt noll respons från företaget.Pengar vill de ha,För vad.Känner mig blåst.
Upplevelsen ägde rum: 01 december 2023
Svar från Expresskredit - Kontokredit
Hej Per-Arne,
Det verkar som om det blivit en förväxling, och vi vill rätta till missförståndet. Den beskrivning du ger i din recension matchar inte de tjänster vi på Expresskredit (GF Money Consumer Finance AB) erbjuder. Det låter istället som att dina erfarenheter avser Expresslån (Finance & Consulting Scandinavia), vilket är ett separat företag som vi inte har något samarbete med.
Vi upplever tyvärr ofta att kunder som avser Expresslån riktar sina ärenden till oss, vilket vi förstår kan vara förvirrande. Om du har fått en faktura från dem som du ifrågasätter, rekommenderar vi att du omedelbart bestrider den.
Det skulle betyda mycket för oss om du kunde justera din recension eller välja att ta bort den, eftersom den inte representerar vår verksamhet och oavsiktligt kan ge en felaktig bild av vårt företag.
Vi beklagar den frustration och de olägenheter detta kan ha orsakat dig och hoppas att din situation med Expresslån blir löst snabbt och till din tillfredsställelse.
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller om det finns något vi kan hjälpa till med.
Vänliga hälsningar, Expresskredit Customer Success Team
Det gick smidig med ansökan. Jag lånade för andra gången och det gick smidigt, men lite långsammare än förra gången. Jag vet inte om det beror på att det var omkring helgen eller om det beror på att kreditupplysning företag (både UC och oberoende) hämtar uppgifter från skatteverket nästan ett år senare efter att man deklarerade hos skatteverket. Ändå kan man siga att det gick fort.
Jag är väldigt nöjd med er att ni finns när jag behöver hjälp så min lille bror som var sjuk när jag sökte credit är mår bra nu. Han var på liv och död den där tiden... Tack så väldigt mycket att jag fick låna pengar från er....
snabb hantering av ärende ang låneansökan taacksamt ed snabb sms medd att lån är återbetalt mycket trevligt bemötande och hjälpsamma på alla sätt bra lånekostnader inga krångligheter vid låneansökan rekomenderar verkligen detta låneföretag
Här bemöts man bra och har bra personal som hjälper en och har du frågor så får du snabba svar så behöver en kredit någon gång så är det den bästa jag har haft.
Enkelt formulär att fylla i preliminärt svar direkt och inom kort fick jag sms att jag var beviljad, pengarna betalades ut samma dag och dagen efter på f.m hade jag pengarna. Enkelt och smidigt.
Snabbt och enkelt sätt att låna pengar när man är i nöd. Sms-lånet är inte den bästa och billiga valet, men ibland man har inte så mycket att välja på.